Taastrup Bibliotek

Taastrup Bibliotek bygger om og opgraderer rammerne

11.12.23
Et af de overordnede mål i biblioteksstrategien er at ’skabe et kulturliv, der er åbent for nye brugere, behov og tendenser’.

Taastrup Bibliotek vil styrke den kulturelle profil og tilbyde flere typer af aktiviteter i bygningen. Renoveringen kommer dog til at påvirke adgangen til visse områder på biblioteket fra uge 47. Her skal man især være opmærksom på uge 49, hvor åbningstiderne, adgangen til voksenmaterialer og den selvbetjente tid også påvirkes.

Taastrup Biblioteks nye stueetage vil blive prioriteret til bogudstillinger, et sceneområde til booktalks og et mødested med caféborde. Det bliver et fleksibelt mødested, hvor biblioteket i samskabelse med borgerne kan arrangere udstillinger, foredrag og workshops. Stueetagen vil således blive det sociale mødested.

Børnebiblioteket vil fortsat ligge hvor det er placeret nu, men voksenlitteraturen rykker op på 1. salen. Her skabes en indbydende etage, hvor bøgerne er i centrum, og hvor der er plads til fordybelse og til at gå på opdagelse mellem reolerne. Samtidigt bliver der skabt flere små studiepladser.

Udlån og aflevering samt reserverede materialer vil fortsat finde sted i stueetagen.

Ombygningen vil påvirke de fysiske rammer på begge sider af nytår, da vi 'bygger' en etage ad gangen. Når 1. sal er færdig, skal stueetagen nyindrettes, og det bliver først i det nye år.

Som alternativ er Hedehusene Bibliotek åbent som normalt. Vi glæder os til at byde jer indenfor i de nye rammer.