Gys & Gru: Dystopia indtager Taastrup Bibliotek

24.08.23
Dystopia står bag mange gyselige arrangementer rundt om i landet - og nu kommer de til Taastrup for at skræmme os.

Og skræmme det kan de! Glæd dig til fredag den 3. november 2023, hvor årets Gys & Gru finder sted på Taastrup Bibliotek.

Tjek Dystopias hjemmeside

Makeupartist Anders Lerche er manden bag den grumme makeup.

Pedellens dødskammer - et escaperoom

I år kan vi desuden præsentere Pedellens dødskammer - et escaperoom.

Det foregår på Domhuspladsen foran biblioteket.

Kan I komme ud af Pedellens dødskammer? Er du 14 år eller ældre og vil du mærke uhyggen ved årets Halloween-arrangement, så skal du samle dig et hold på 3-4 personer og booke en (gratis) tid til Det rullende escaperoom på Domhuspladsen.

Tider kan bookes ved personligt fremmøde ved Pedellens dødskammer fra kl. 15.30-18.30 (så længe der er ledige tider).

Program for Gys & Gru på Taastrup Bibliotek

Fra kl. 15 kan du

• finde uhyggelige ting i "zombieslim
  • lave et selvlysende skrumpehoved
  • spille brætspil med en zombie
  • lave et mumiehoved i et syltetøjsglas

Kl. 15:30 - 18:30 Besøg Pedellens dødskammer
(book tid ved fysisk fremmøde)

Kl. 17:00 - 18:00 Gyserkælderen åbner (fra 6+ år)
Her skal forevises (gratis) billet

Kl. 18:00 - 18:30 Pause

Kl. 18:30 - 19:30 Gyserkælderen åbner (fra 10+ år)
Her skal forevises (gratis) billet

------------------------------------
Nationalmuseet, Kroppedal Museum, Høje-Taastrup Ungdomsskole, tre boligsociale helhedsplaner og over 30 unge i Høje-Taastrup har skabet det rullende escaperoom "Pedellens dødskammer". Mysteriet og de indbyggede puzzles i "Pedellens dødskammer" tager afsæt i de unges liv, historier og fællesskaber.