For alle

Mathildes Miniverden (Workshop)

01.10.22
Mathilde forankrer livets mange facetter og begivenheder i størrelsesordene 1:12.

Hun bygger dukkehuse og kikkasser fyldt med naturtro kopier af ting, mennesker og væsner fra vores nutidige hverdag, fra fortiden, fra film og fra myter. Ud af papir, pap og fimoler vokser huse, billeder og scener frem – alt håndlavet og unikt.

.."Min passion for miniature begyndte allerede, da jeg som 3 årig fik mit første dukkehus - et helt klassisk Lundby dukkehus, og siden hen er samlingen blot vokset. Da jeg som 14 årlig arvede et stort hus i 1:12, begyndte min interesse for alvor at tage til. Et hus blev til to, to til tre og sådan forsatte det. Jeg går rigtig meget op i detaljer og elsker at sidde og fordybe mig i små ting - så hobbyen er som skabt til mig. Alle mine ting er håndlavet og passer str 1:12."..

Workshoppen er GRATIS og kræver ikke tilmelding.

Se udstilling med Mathildes Miniverden på Taastrup Bibliote fra d. 26. sept. til 9. okt. 2022.