Taastrup Bibliotek

UDSOLGT // Forfatterstemmer: Svetlana Aleksijevitj - Stemmernes værd v. Nana Nielsen

12.10.22
Hør den spændende historie om den belarussiske forfatter, Svetlana Aleksijevitj, der regnes for en af de vigtigste forfattere i dag.

Hun skriver i sine barske værker om sovjettidens menneskeskæbner og grusomheder. Hendes værker synes at give en stemme til den vrimmel af skæbner, der ellers ville synke ned i glemslen.

Svetlana Aleksijevitj er født i 1948 i Ukraine men voksede op i Belarus. I 2015 modtog hun Nobelprisen i litteratur for sine bøger, der ifølge priskomiteen står som et monument over lidelse og mod i vor tid.

Nana Kofoed Nielsen, cand.mag. i moderne kultur og kulturformidling, vil give en introduktion til Svetlana Aleksijevitj og hendes forfatterskab.