Japan i centrum

Foredrag & debat

Høje-Taastrup Rejseklub: 33 år med Japan i centrum

27.05.19
Kom verden rundt med Høje-Taastrup Rejseklub. Denne gang vil Peter Nüchel fortælle om, at han i 33 år har rejst og opholdt sig i Japan i kortere og længere perioder. Under sine ophold i Japan har Peter mødt japanerne ikke blot som turist, men som en del af deres hverdag.

Peter har oplevet forskellen på og sammenstødet mellem den danske og japanske kultur, og har i høj grad lært at bevæge sig hjemmevant i begge kulturer. Til foredraget vil mødet med den almindelige japaner være i centrum, men også en beretning om, hvordan man som udlænding kan klare sig i Japan.

Foredraget kommer også til at handle om religion, hverdagsliv, blomsterbinding og te-ceremoni, hvilket alle er meget vigtige elementer i den japanske kultur.

Du behøver ikke at tilmelde dig - bare mød op.