Gratis Online / Besøg Mars med Lars fra Kroppedal Museum

26.03.21
Besøg Mars sammen med astronomiekspert Lars Occhionero, når han sender live fra Kroppedal Museum på facebook.

GÅ TIL FACEBOOKEVENTET, HVOR ARRANGEMENTET STREAMES FRA

Torsdag den 18. februar landede NASA’s rover Perseverance i Jezero-krateret på Mars, hvor den har til opgave at udforske et udtørret floddelta. Når Perseverances arbejde går i gang, bliver det med hjælp af dansk udstyr.

Forskere i hele verdenen håber på, at turene til Mars vil give os svar på et grundlæggende spørgsmål: Har der været liv på Mars?

Hvis du også er blevet nysgerrig på, hvad der kendetegner planeten Mars, så kom med til livestream på facebook fra Kroppedal Museum, hvor Lars Occhionero, museumsinspektør ved Kroppedal Museum, vil fortælle om Mars samt introducer dig for museets astronomiudstilling.

Det er gratis at være med - bare klik dig ind i eventet på Facebook, hvor arrangementet streames live kl 15.00. Du behøver ikke have en Facebookprofil for at se med.