Universet

Øvrige arrangementer

Kæmpe 3D-lyd- og lysshow: MED LYSETS HASTIGHED – OLE RØMERS MAGISKE REJSE

13.09.18 - 16.09.18
For første gang nogensinde i Høje-Taastrup! Vestegnens Kulturuge byder i år på et unikt 3D lyd- og lysshow på Taastrup Biblioteks facade! Når mørket sænker sig, bliver huset vækket til live, og magien starter.

Showet fortolker historien om en af Danmarks største videnskabsmænd, Ole Rømer, og hans fantastiske liv og opdagelser. Ole Rømer var astronom, politimester, fyrværker og meget mere og var den første i verden, der opdagede, at lyset har en hastighed. Han er intet mindre end Danmarks svar på Isaac Newton.

I fire aftener under Vestegnens Kulturuge vil vi hylde ham under temaet ”Mellem lys og skygge”.

Gå ikke glip af kulturugens absolutte højdepunkt, når kunstnergruppen WeCreateMagic forvandler Taastrup Bibliotek til et kæmpe lærred fuld af lys, billeder og musik.

3D-lysshowet er gratis og kan opleves torsdag d. 13., fredag d. 14., lørdag 15. og søndag d. 16. september under Vestegnens Kulturuge i uge 37 kl. 20.30 foran Taastrup Bibliotek på Domhuspladsen.

Kl. 19.00 er der gratis solnedgangskoncerter foran Taastrup Medborgerhus ved stationen, hvor man efterfølgende går op mod Taastrup Bibliotek, hvor 3D-lysshowet foregår.

Se hele programmet for Vestegnens Kulturuge på vkir.dk.

Arrangør: Høje-Taastrup Bibliotekerne, Kulturhusene, Taastrup Teater & Musikhus og Kroppedal Museum

Lokation: Domhustorvet, Taastrup Hovedgade 86, 2630 Taastrup

Spilledato & tid: