Mathias Hammer pianist og radio-TV-vært på DR

For alle

Musikforedrag: Carmen ved Mathias Hammer

09.04.19
Georges Bizet’s Carmen er en af verdens mest populære operaer. Denne aften vil pianist, musikformidler og radio-/TV-vært på DR, Mathias Hammer introducere os til den franske komponist gennem en af historiens største operaklassikere.

Carmen har alt, hvad man kan drømme om i en opera. Stort drama, lidenskabelige karakterer og en passioneret kærlighedshistorie - det hele leveret med fortryllende melodier.

Musikken er ligeledes i en klasse for sig. Bizet komponerede mange gode værker, men med Carmen overgår han sig selv. Lyt f.eks. til tyrefægteren, Escamillos' Toreador-sang i operaens akt II – det er svært ikke at nynne med.

Glæd dig til en spændende aften i selskab med Mathias Hammer og Carmen. Mathias er uddannet pianist fra Det Jyske Musikkonservatoriums Solistklasse i 2011, musikformidler og radio-/TV-vært på DR.