Hedehusene Bibliotek
Foredrag & debat

Iben Albinus: Spionthrilleren som moderne eksistensroman

08.11.23
Hvad vil det sige at være et godt menneske, og hvordan ville jeg gerne selv agere, hvis jeg selv blev stillet over for den værst tænkelige ondskab? Det er udgangspunktet for Iben Albinus, da hun fik idéen til sin anmelderroste bestseller ’Damaskus’.

I juni 2023 udkommer Iben Albinus ’Den Danske Agent’ næste bind i serien om FE-agenten Sigrid Melin.

Mød forfatteren til et spændende foredrag om, hvordan hun har brugt sine erfaringer som journalist og manuskriptforfatter til at researche og skrive romaner. Romaner der mikser den nordiske krimi med en spiontriller i stil med Homeland, og hvor virkelige begivenheder er anvendt som inspirationskilde.

Om Iben Albinius:
Iben Albinus (f. 1972) er uddannet cand.mag. i Engelsk og Æstetik og Kultur og har arbejdet som lektor på Syddansk Universitet. Hun har været medskaber på flere danske tv-serier og journalist på Berlingske, indtil hun i 2021 sprang ud som romanforfatter med Damaskus. Albinus har tidligere udgivet fagbøger, bl.a. ’Da Sex and the City ændrede verden’ (2010). (Kilde: litteratursiden)