Hunde- og kattesygdomme: Hvordan forsker dyrlæger?

For alle

Hunde- og kattesygdomme: Hvordan forsker dyrlæger?

24.04.19
Vi er glade for endnu engang at kunne byde Forskningens Døgn velkommen på biblioteket. Denne gang kan du høre om en række forskningsprojekter, der har undersøgt nogle af de problemer, dyrlægerne støder på i klinikken som mellemørebetændelse, førstehjælp og tandpine.

Hunde og katte får sygdomme, der minder om de sygdomme, mennesker også får. Dyrlæger, der arbejder med såkaldt klinisk forskning, benytter sig af metoder, der minder rigtig meget om de metoder, lægerne benytter, når de undersøger og behandler mennesker.

Foredraget har fokus på dyrlægearbejde i smådyrspraksis, på etiske problemer ved kæledyrshold og tolkning af forskningsresultater. Dagens oplægsholder er Thomas Eriksen, Specialdyrlæge, lektor, PhD, Universitetshospitalet for familiedyr.

Det er gratis at være med, men du skal tilmelde dig her på siden.