Taastrup Teater & Musikhus
Kjeld Abells Plads

Bag om Sygeplejerskesagen - Kristian Corfixen

02.10.19
I samarbejde med AOF Vestegnen og FOF Københavns Omegn inviterer til krimiaften på Taastrup Teater & Musikhus, hvor journalist, Kristian Corfixen kommer forbi og taler om den store og skræmmende sag, som fik navnet "Sygeplejerskesagen".

Kristian Corfixen er den journalist i landet, der ved mest om sygeplejerskesagen, den spektakulære drabssag fra Nykøbing Falster Sygehus, hvor en sygeplejerske i 2015 blev erklæret skyldig i bevidst at forsøge at dræbe patienter på sine vagter. I dette foredrag giver Kristian Corfixen et unikt indblik i sagen, dens hovedpersoner, gerningsmandens påståede motiv, politiets efterforskning og jagt på beviser. Kristian Corfixen har brugt flere år på at skrive den dokumentariske bog 'Sygeplejersken'. Under sit arbejde har han haft adgang til flere tusind siders efterforskningsmateriale og interviewet mere end 50 personer om sagen - blandt andre politiets kronvidne og den dømte sygeplejerske Christina Aistrup Hansen.

Arrangør: Høje-Taastrup Bibliotekerne, AOF Vestegnen og FOF Københavns Omegn

Spillested: Taastrup Teater & Musikhus, Kjeld Abells Plads, 2630 Taastrup

Spilledato & tid: 2. oktober kl. 19.00 (Baren åbner kl. 18.00 – Dørene til salen åbner kl. 18.45)

Billetpris: 100 kr. + gebyr  (Billetsalget stopper 15 min. før showstart)