Unge og sorg-caféaften

For unge

Caféaften om unge og sorg

02.11.16
Mød andre unge, der har mistet eller har alvorligt syge pårørende. Tal med hinanden og find trøst i, at du ikke er alene.

7.000 børn og unge mister hvert år en forælder eller søskende efter alvorlig sygdom, ulykke eller selvmord.

I samarbejde med Høje-Taastrup Kommune og Taastrup Bibliotek inviterer behandlings- og forskningscentret Børn, Unge & Sorg efterladte unge i Høje-Taastrup og omegn til caféaften. Caféaftenen er for dig og andre unge på 16-28 år, der har mistet en forælder eller søskende – uanset om tabet og sorgen er ny, eller om tabet ligger flere år tilbage.

Lyt og find trøst

I caféen  kan du møde ligesindede, høre andres historier og erfaringer, stille spørgsmål eller bare lytte og finde trøst i ikke at være alene om de mange svære tanker og følelser, der knytter sig til miste en nærtstående tidligt i livet.

Caféaftenen starter med, at to unge fra Børn, Unge & Sorg fortæller deres egen historie, hvorefter alle inviteres til at deltage i snakken om de store konsekvenser, det kan have for unge at møde sygdom og død tidligt i livet.

Du kan læse mere om behandlings- og forskningscentret Børn, Unge & Sorg på deres hjemmeside.

Gratis billetter kan allerede nu bestilles.

Se nedenfor et udvalg af de bøger, biblioteket har om sorg:

Materialer