Taastrup Bibliotek
Taastrup Hovedgade 86
For børn
Børn

Lær sommerfuglene at kende - og hjælp dem

03.05.25
Et insekt med en lang snabel, seks fødder der kan smage på verden og støv på vingerne. En lille flyver i de smukkeste farver og mønstre. En fin bebuder om at nu er foråret og sommeren endelig på vej.

De fleste af os holder meget af sommerfuglene, som flyver stille gennem luften, men sommerfuglene har det desværre svært i Danmark. Heldigvis er der ting, vi kan gøre for at hjælpe sommerfuglene, når vi ved mere om dem.

Sammen med naturvejleder Thomas Gyalokay vil biblioteket åbne sommerfuglenes verden for børnefamilier.

I kommer til at høre om sommerfuglenes liv og udfordringer. I får også lov til at lave lækker sommerfuglemad, som I bagefter kan gå hjem og hænge op udenfor i jeres have eller lokalområde.

For de 5 – 10-årige og deres forældre.