Deltag i De Litterære Olympiske Sommerlege 2024

Er din sommerbog en fægter, en vægtløfter, en bueskytte eller noget helt fjerde? Deltag i vores læsekampagne og måske vinder du en bogpræmie.

De litterære olympiske sommerlege

På Høje-Taastrup Bibliotekerne ved vi godt, at det er en sommer i sportens tegn. Så vi har valgt at skabe vores egne Olympiske Sommerlege - af den litterære slags.

Det praktiske:

Konkurrencen løber fra 24. juni - 9. august

Vi vil gerne inspirere dig til at læse mere hen over sommeren. Læs bøger, der matcher med disse 10 olympiske sportsgrene:

• 1. Vægtløftning: Læs en bog på over 450 sider
  • 2. 200m løb: Læs en bog på under 200 sider fx en novellesamling eller digtsamling
  • 3. Surfing: Læs en bog der omhandler vand
  • 4. Fægtning: Læs en historisk roman eller en fantasyroman
  • 5. Bueskydning: Læs en kærlighedsroman
  • 6. Skydning: Læs en krimi
  • 7. Rytmisk Gymnastik: Læs et grafisk værk - Graphic Novel, Tegneserie, Manga etc.
  • 8. Stafetløb: Læs en bog anbefalet af en ven eller bibliotekar
  • 9. Femkamp: Læs fem bøger fra forskellige genrer
  • 10. Breakdance: Læs en bog der foregår i 80’erne eller en bog med musik i

Har du lyst til at være med, så udfyld din spilleplade og aflever den til personalet i den betjente åbningstid.

Alle der afleverer et ark modtager et gratis konkurrencebogmærke og deltager i lodtrækningen om fine bogpræmier.

Rigtig god sommer- og god læselyst.