'Fang din by - En ny skønhed' udstilling på Domhuspladsen (GRATIS) (3. sept. - 1. okt.)

Fang din by er en fotokonkurrence, hvor borgere med deres kamera eller mobil i hånden fortolker sin by, som den ser ud lige nu. I år har folkene bag 'Fang din by' opfordret til at fange en ny, mere bæredygtig skønhed af sin by.
Taastrup Bibliotek

Danmark

I løbet af 2024 har folkene bag 'Fang din by' draget udover Danmarks grænser og åbner for første gang op for, at man kan indsende fotos fra byer i Europa.

Dansk Arkitektur Center samarbejder i år med kommuner og kulturinstitutioner i Riga, Torino, Ljubljana, Milano og Amsterdam, som inviterer indbyggere derfra til at deltage i konkurrencen.

De bedste fotos bliver udstillet på Bryghuspladsen ved Dansk Arkitektur Center samt i Kalundborg, Herlev og Høje-Taastrup. Derudover vil udstillingen, som noget nyt i år, blive vist digitalt eller fysisk rundt omkring i Europa.

I perioden 3. sept. - 1. okt. 2024 kan du opleve udstillingen på Domhuspladsen foran Taastrup Bibliotek.