Vi søger en IT-kyndig bibliotekar

09.04.24
Vi ønsker os en kollega der har erfaring med bibliotekernes IT-systemer samt trives med at arbejde med statistik og data i hverdagen.

Kulturen i Høje-Taastrup oplever en markant fremgang og derfor søger vi i Høje-Taastrup Bibliotekerne en ny IT-bibliotekar.

Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi sætter en ære i det gode værtskab

Det betyder, at du møder både borgere og samarbejdspartnere med åbenhed og nysgerrighed. Vi arbejder med at give litteraturoplevelser og skabe fællesskaber – her falder det dig naturligt at inspirere og gøre litteraturen levende og interessant.

Vi er en del af en organisation, hvor samarbejde på tværs er centralt for opgaveløsningen. Der er en flad struktur, hvilket betyder, vi arbejder teamorganiseret på tværs af husene.

Det vi tilbyder er:

• En arbejdsplads med mange fagligheder og en uformel stemning
  • Gode og engagerede kolleger
  • En stilling hvor du både arbejder selvstændigt og samtidig er en tæt del af vores it-team på 2 kolleger udover dig
  • Deltagelse i faglige netværksmøder på tværs af bibliotekerne i regionen
  • Mulighed for selv at tone stillingen og opgaverne sammen med resten af it-teamet
  • Brede rammer for at tilrettelægge din egen arbejdsdag og opgaver
  • En arbejdsplads med en god og positiv omgangstone

Du bliver en del af forbindelsen og sammenhængskraften mellem bibliotekerne

Vi har sammen en vision om, at vi arbejder endnu tættere sammen både imellem bibliotekerne og de andre kulturteams. Du understøtter dette samarbejde via drift og support af IT-systemerne samt ved at have blik for de nye tendenser og muligheder der kunne være inden for IT-området som sådan. Både i forhold til at give brugerne nye muligheder og kollegerne bedre redskaber.

Derudover ser vi gerne, at du:

• Har erfaring med at arbejde med IT-support, herunder bibliotekssystemet (Cicero) på superbrugerniveau
  • Har stærke IT-kompetencer, er god til statistik og ubesværet kan anvende nye IT-systemer
  • Trives et sted hvor din hjælp eller støtte gør en forskel for kolleger og borgere, når systemerne og IT-løsningerne driller eller går ned
  • Har kendskab til indkøb og supportering (på brugerniveau) af IT-udstyr, mobiltelefoner mm
  • Trives med at have ansvar for diverse IT-systemer og kontakt til samarbejdspartnere (Cicero, Open+, Tamigo, Redia, Bibliotheca m.fl.)
  • Er åben, imødekommende og nysgerrig overfor både opgaver, brugere og kolleger
  • Elsker at have udlånsvagter og udøve værtskab i hverdagen
  • Er uddannet Bibliotekar DB, cand.scient.bibl. eller har anden relevant uddannelse med fokus på litteratur eller IT

Dine kommende kolleger glæder sig til at byde dig velkommen

Vi har tre biblioteker i Høje-Taastrup Kommune: Taastrup Bibliotek, Hedehusene Bibliotek og Biblioteket under Trappen (en lille selvbetjent filial i vores Børne- og Kulturhus). Stillingen her er primært tilknyttet Taastrup Bibliotek og din faste gang er på Taastrup Bibliotek hvor I er 20 kolleger. Derudover får du yderligere 6 kolleger på Hedehusene Bibliotek samt endnu flere i Kulturhusene (3 kulturhuse) og Teater & Musikhus.

Det praktiske

Stillingen er på 34 timer ugentligt og vi håber på at kunne byde vores nye kollega velkommen snarest muligt, gerne senest 1. juli 2024.

Stillingen indeholder dagvagter, en fast ugentlig vagt til kl. 18 samt hver 3. fredag til kl. 17 og lørdag til kl. 14, som udgangspunkt på Taastrup Bibliotek. Derudover kan der forekomme ekstravagter i bl.a. ferieperioder. Desuden kan der være vagter på Hedehusene Bibliotek, samt møder i alle huse i organisationen.

Ansøgningsfristen er 28. april 2024.

Ansættelsessamtaler vi blive afholdt d. 14. maj 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og kvalifikationer.

Hvis du er blevet nysgerrig og har lyst til at høre mere om jobbet og os, er du meget velkommen til at kontakte biblioteksleder Monica Finderup (tlf. 2311 4293) eller bibliotekar Brian Drachmann (tlf. 2145 0741) i tidsrummet 9-10 i hverdagene.

Høje-Taastrup Kommune er i rivende udvikling
I Taastrup udvikles det nye Taastrup C og Kulturstrøget – og i vores organisation arbejder vi med vores nye Biblioteks- og Kulturhusstrategi 2022-25, med stort fokus på Børn og Børnefamilier, Kultur for alle samt Kulturens rammer. I Hedehusene ligger den nye bydel Nærheden, hvor der stadig bygges nye huse og lejligheder - og der ligger også det nye Læringshus. Der har allerede været en stor tilflytning af børnefamilier, med flere på vej, hvilket tydeligt kan mærkes på biblioteksbrugen.

Søg stillingen