Er du ny på børnebiblioteket?

18.08.23
Velkommen til børnenes bibliotek.

På biblioteket kan du læse, lege, spille dukketeater, høre musik og historier og se børneteater. Vi har også masser af bøger, film, musik og spil, som du kan låne med hjem. På hjemmesiden kan du gå på opdagelse i børnebibliotekets tilbud, og finde inspiration og information for både børn, forældre, pædagoger og lærere.

Børnebibliotekerne i Taastrup og i Hedehusene har masser af bøger, film, musik og spil, som I kan låne med hjem.

På bibliotekerne kan I også læse, lege og bare hygge jer.

Oprettelse af lånere under 18 år

Lånere under 18 år skal oprettes af en forælder/værge. Oprettelsen kan klares online med brug af MitID. I forbindelse med oprettelsen skal man:

• godkende at have læst og accepteret bibliotekets reglement og takster
  • acceptere at påtage sig det økonomiske ansvar for eventuelle mellemværender

Opret dit barn her: Link til online formular til oprettelse af lånere under 18 år

Efter udfyldelse af formularen vil du modtage en kvittering for oprettelsen på email, og herefter vil barnet være oprettet og klar til at benytte bibliotekets tilbud. Barnet kan få et lånerkort, hvis I kommer i den betjente åbningstid og har sundhedkortet med.

Børn og unge under 16 år får udstedt lånerkort. Unge mellem 16 og 18 år kan vælge at benytte sundhedskort som lånerkort.