En god tone på sociale medier

Høje-Taastrup Bibliotekerne ønsker at drive sider på sociale medier med en god og ordentlig debat. Derfor har vi udarbejdet principper for brugen af vores sociale medier.

Indimellem har vi mennesker tendens til at udtrykke os skarpere, når vi ikke står ansigt til ansigt med den anden part. Så tænk før du taster og spørg evt. dig selv; ville jeg sige det til personen, hvis han eller hun stod over for mig?

Her er vores principper for en god tone på vores sociale medier:

• Vil du skrive på vores Facebook-sider, skal du skrive med din egen profil med dit rigtige navn.

• Kommentarer fra falske profiler vil blive slettet, ligesom vi ikke accepterer dobbeltprofiler i henhold til Facebooks retningslinjer.

• Vi opfordrer til, at vores brugere holder en sober tone for at sikre en god debat-kultur. Det betyder bl.a., at vi ikke tillader stødende sprogbrug, personangreb, chikane og opfordringer til vold.

• Vi bestræber os på at give lang snor og giver gerne retningslinjer til debattører, som ikke har intention om at overtræde Facebooks retningslinjer eller vores debatprincipper.

• Vi er interesserede i at skabe synlighed om retningslinjerne for debattører, som har et oprigtigt ønske om at debattere, men som efter skøn ikke kender til grænser for spam, god tone mv. Spam og gentagelser af identiske kommentarer vil blive slettet. Vi opfatter det også som spam, hvis du poster en tekst, som vi kan se kopieret gentagne gange fra andre sider eller grupper. Kommentarer må ikke være reklame eller fungere som henvisning for at skabe trafik til andre sider på Facebook. Ligeledes fjernes links til underskriftsindsamlinger m.m. på nettet.

Vi ses på de sociale medier:)