Alice i Eventyrland

For alle
Udstilling

Fernisering af udstilling ”Smag på litteraturen”

05.04.19
I hele april sætter vi fokus på temaet ”Maden mellem os” på bibliotekerne. I den forbindelse vil du kunne se udstillingen ”Smag på litteraturen” på Taastrup bibliotek og en lille appetitvækker på Hedehusene bibliotek.

Fredag d. 5. april inviterer vi alle til fernisering af udstillingen om mad i bøger på Taastrup Bibliotek.

I udstillingen åbner vi bøgerne op og inviterer dig med til Eventyrland og Alices teselskab. Vi sætter os til bords til Babettes store gæstebud og spiser pandekager med Rasmus Klump. Du kan også opleve bøgerne om Peter Plys, Harry Potter og en række orientalske bøger.

Til selve ferniseringen serverer vi te og småkager i bedste Alice i Eventyrland-stil.

Kl. 14.30 og 15.30 vil der være en guidet tur rundt i udstillingen.

Bagom temaet "Mad mellem os"
Salt, peber, kanel, paprika og frikadellemix er de fem mest solgte krydderier i Coops butikker i 2018. Vi afsætter mindre og mindre tid til at spise sammen og aftensmaden er ofte noget der skal overstås med en hurtig løsning. Det til trods for at der udgives et hav af smukke kogebøger.

I hele april sætter Høje-Taastrup Bibliotekerne fokus på madens- og litteraturens verden og hyggen ved at lave maden sammen. Som en del af den landsdækkende bibliotekskampagne ’Maden Mellem Os’, laver vi en madworkshop, en kogebogskonkurrence og en madudstilling. Nu er det tid til at smage på litteraturen, og få en masse inspiration!