Byvandringen er en del af Vestegnens Kulturuge

Øvrige arrangementer

VORES KVARTER - Byvandring: Hedehusene Classic

09.09.20
Glæd dig til byvandring med Lars Spatzek fra Kroppedal Museum, når vi denne gang går på vandring i Hedehusene.

Vi ser på jernbanens historie, går forbi de legendariske tre kroer og vil specielt have fokus på Roskilde Landevej og Kongevejen. Man kan stadig se Hedelykke Mejeri og Kaffesurrogatens bygninger, og vi skal høre om, hvad de har betydet for byens historie.

Vi mødes ved Hedehusene Bibliotek.

VORES KVARTER
Igen i år løber Vestegnens Kulturuge af stablen i uge 37 - denne gang under teamet ”Kultur starter fællesskaber”. I år slår vi, sammen med Vestegnens fire andre biblioteker - Albertslund, Hvidovre, Ishøj og Vallensbæk, dørene op for projektet VORES KVARTER, der sætter fokus på de mange lokale fortællinger, der gemmer sig i kommunerne. Glæd dig til vores udstilling og til vores populære byvandringer rundt i byerne sammen med Lars Spatzek fra Kroppedal Museum.