FIFA-turnering 2020

For unge
Øvrige arrangementer

Høje-Taastrup FIFA-turnering 2020 (10-24 år)

06.11.20
Så er det igen blevet tid til at dyste om at være Taastrups bedste til FIFA - tør DU tage kampen op?

Hej deltagere

Info om eftermiddagens og aftenens onlineturnering.

Først vil jeg bede jer om tålmodighed, når vi går i gang. Det er første gang vi forsøger os med en onlineversion af vores FIFA-turnering, så bær over med mig, hvis noget ikke lige går helt som forventet.

I er 10 deltagere til turneringen, der enten bliver to puljer med fem i hver, hvor de fire går videre til kvartfinaler, semifinaler og en finale, eller en liga hvor alle møder hinanden én gang, og så er det nummer et, to og tre der løber med præmierne. Jeg sætter begge turneringer op i Toornament, og så beslutter vi hvilken form vi vælger lige før vi går i gang. Der vil være ni kampe til hver ved en liga, fire kampe til hver i en pulje med fem + eventuelle knockout kampe, for dem der går videre fra puljen. Flertallet bestemmer formen. Det er jeres turnering.

1. præmie: FIFA 21, eller et spil af tilsvarende værdi. (ca. 600,-)

2. gavekort til en værdi af 250,-

3. gavekort til en værdi af 150,-

Præmierne kan evt. laves til gavekort til FUT-point, men det snakker jeg med jer der vinder om.

Praktisk info om kampene:

Vi spiller FIFA20
Halvlege af 4 minutters varighed
Sværhedsgrad på Verdensklasse
Vi spiller i Kick-Off
Man må vælge alle præinstallerede klub- og landshold. Altså ingen FUT-hold, og ingen All Stars hold.
Begge deltagere må gerne vælge det samme hold.
Man må gerne benytte flere forskellige hold i løbet af turneringen, hvis man har lyst til det.
Derudover vil jeg opfordre til en god tone, og god sportsånd.

Herunder vil jeg tilføje, at det ikke er tilladt at nøle, altså trække tid ud. Man skal som udgangspunkt være fremadrettet i sit spil, og må ikke lade bolden passere mellem målmand og forsvarsspillere med det formål at tiden blot skal gå. Da det er en online-turnering, og ingen dommer er tilstede, vil jeg opfordre til at I, hvis I oplever at jeres modstander optræder usportsligt i kampen, laver en optagelse, som jeg efterfølgende kan kigge igennem, for uregelmæssigheder. Ved voldsomt nøl, kan jeg dømme den nølende part for taber. Man laver en optagelse af det seneste kvarter, ved at trykke share + firkant. Derefter kan man dele videoen i fællesskabet eller direkte med mig.

Derudover er der en lang række andre indstillinger, men jeg må indrømme at jeg tror at de fleste af dem er default, uden at jeg er sikker.

Hurtige udskiftninger: Til
Spilhastighed: Normal (Her ved jeg at de fleste af jer foretrækker Hurtig, og det er ok med mig)
Bold: Standard
Skader: Til
Offside: Til
Kort: Til
Hånd på bold: Fra

FIFA-Instruktør: Skjul
Timede afslutninger: Fra
Ikon for skift til: Til
Hjælp til blokering: Til
Automatisk skift: Høje bolde og løse bolde
Autoskift med bevægelse: Ingen
Pres på boldholder: Hjulpet
Skift med højre pind :Relativt ift. spiller
Afleveringsassistance: Hjulpet
Skudassistance: Hjulpet
Stikningsassistance: Hjulpet
Indlægsassistance: Semi
Lobafleveringsassistance: Hjulpet
Hjælp til Målmand: Semi
Analog Sprint: Til
Forsvar: Taktisk
Lås til Afleveringsmodtager: Sent

Det er IKKE tilladt at vælge målmanden i åbent spil.
I puljer eller en liga, alt efter hvad vi vælger, kan kampene ende uafgjort.
Hvis vi vælger pulje, og efterfølgende knockout kampe, så skal knockout der ender uafgjort efter ordinær spilletid afgøres med klassisk forlænget spilletid og straffespark.
Jeg sender en oversigt, så i kan se hinandens navne og online-id, et link til Toornament, samt en kampoversigt. Der findes desværre ikke en app til Toornament, man skal finde den via sin browser, og jeg skal bruge jeres mailadresser for at i kan få adgang. Jeg skriver til de af jer jeg ikke har mailadresse på. En enkelt deltager støder til turneringen med lidt forsinkelse, da han skal spille kamp. Han får travlt når han møder ind, men så må vi alle være behjælpelige og sørge for at vær klar, når det er jeres tur til at møde ham.

Har I spørgsmål kontakter I mig bare, både før og under turneringen. Jeg kan kontaktes både på mail, mobil og via PS Messages og via beskeder i PSN. Desuden har jeg headset med mikrofon, så vi kan tale sammen, evt via Shareplay.

Pøj pøj, alle sammen, jeg håber, at vi får nogle underholdende timer sammen.