Familien Roxy fra DR-udsendelsen Maddysten

Medborgerhuset
For alle
Øvrige arrangementer

DR-Maddysten: Fællesspisning med familien Roxy på Medborgerhuset (UDSOLGT)

26.04.19
OBS - ARRANGEMENTET ER UDSOLGT, MEN DER ER ÅBNET OP FOR VENTELISTE. Er du også vild med DRs nye program Maddysten? Så kan du glæde dig til en helt særlig udgave af årets fællesspisning, hvor familien Roxy står i køkkenet. Kom forbi til en aften i fællesskabets tegn fuld af dejlig mad og hygge på Medborgerhuset.

Vi er så heldige at få besøg af Rukhsana Bibi, Rukhsar Asif & Maleeha Asif som har deltaget i DR’s store programserie ’Maddysten’ i foråret. Familien er lokale Taastrup-borgere, og denne aften går de i køkkenet og laver lækker pakistansk mad til os alle.

I løbet af aftenen vil dommerne fra ’Maddysten’ byde velkommen via storskærm, og Maddyst-familien vil fortælle om deres ret samt deres deltagelse i DR-programmet. Vi spiser sammen og Folkebevægelsen mod Ensomhed lægger op til snak ved bordene.

Billetten er inklusiv aftensmad, kaffe og te, og dørene åbner kl. 16.30. Arrangementet er udformet i samarbejde mellem Høje-Taastrup Bibliotekerne, Taastrup Medborgerhus, Folkebevægelsen mod Ensomhed og DR.

Ps. Har du lyst til at dele din favoritopskrift med os? Så tag den endelig med og deltag i vores kogebogskonkurrence.

Bagom temaet Maden Mellem Os
Salt, peber, kanel, paprika og frikadellemix er de fem mest solgte krydderier i Coops butikker i 2018. Vi afsætter mindre og mindre tid til at spise sammen og aftensmaden er ofte noget der skal overstås med en hurtig løsning. Det til trods for at der udgives et hav af smukke kogebøger.

I hele april sætter Høje-Taastrup Bibliotekerne fokus på madens- og litteraturens verden og hyggen ved at lave maden sammen. Som en del af den landsdækkende kampagne ’Maden Mellem Os’, kan du blandt andet opleve flotte udstillinger, deltage i vores kogebogskonkurrence og komme forbi Domhuspladsen i Taastrup til en madworkshop. Se mere om alle aktiviteterne i arrangementsfolderen eller på bibliotekernes hjemmeside. Nu er det tid til at smage på litteraturen, og få en masse inspiration!