Taastrup Teater & Musikhus
Kjelds Abells Plads 1
Køb billet(ter)

Svend Brinkmann - Hvad er lykken?

12.11.21
Hvad er lykken? Mennesker har formentlig altid reflekteret over, hvad lykken er: Er lykken at leve op til normer for et ærefuldt liv? At opleve mest muligt inden det er for sent? Eller at udleve sit fulde potentiale?

Mange har historisk kæmpet for retten til at være lykkelig, men i de senere år er ideen om lykken imidlertid ved at skifte fra at være en ret og til at blive en pligt. For det lykkelige menneske er et produktivt menneske, og der ansættes derfor Chief Happiness Officers i virksomheder, og nationer brander sig på internationale lykke-indexer. Lykken er blevet en pligt, som den enkelte selv har ansvar for at skabe. Det lyder næsten helt ulykkeligt!

Med udgangspunkt i den anmelderroste bog Vi er det liv, vi lever (marts 2021), der handler om en 93-årig kvindes liv med glæder os sorger, undersøger Svend Brinkmann også, om skæbnen stadig spiller en rolle i menneskers liv? Er det lykkelige liv et, hvor man er sin egen lykkes smed, eller måske snarere et, hvor man forsoner sig med sin skæbne?

Arrangør: AOF Vestegnen

Spillested: Taastrup Teater & Musikhus, Kjeld Abells Plads, 2630 Taastrup

Spilledato & tid: Fredag d. 12. nov. 2021, kl. 19.00 (Dørene til bar/foyer og døren til salen åbner kl. 18.00)

Billetpris: 175 kr.