Leonora Christina Skov mfl.

Taastrup Teater & Musikhus
Kjelds Abells Plads 1
Køb billet(ter)
Foredrag & debat

Salonaften: Litteratur med lydspor - Leonora Christina Skov, Kristina Holgersen og Line Felding

01.09.21
I foråret 2021 udkom ‘Hvis vi ikke taler om det’, Leonora Christina Skovs længe ventede fortsættelse til den prisbelønnede erindringsbog, ‘Den, der lever stille’. Samtidig udkommer sangerinden og komponisten Kristina Holgersens nye album, Kapow Goodbye (tak & undskyld), der byder på et tekst- og musikunivers baseret på ord og stemninger i de to bøger.

Leonora og Kristina, invitere sammen med musiker Line Felding, til en aften, hvor Leonora fortæller om skriveprocessen med ‘Hvis vi ikke taler om det’ og bl.a. læser op fra de steder i de to bøger, der har inspireret Kristinas lydspor. Kristina giver et indblik i musikkens tilblivelse og fremfører numrene akkompagneret af Line på cello, guitar og autoharpe. Sammen åbner de op for, hvordan det er at arbejde som musiker og romanforfatter i et samlet udtryk og lukker publikum helt ind i hjertet af det kunstneriske samarbejde.

Den prisvindende sangerinde og komponist Kristina Holgersen har senest udsendt erindringsalbummet Ny start og har tidligere fortolket litteratur af blandt andre Helle Helle. Musiker og sangskriver Line Felding er bl.a. kendt for sine samarbejder med Cody, Dicte, Rumpistol, Monkey Cup Dress og fra en række teaterforestillinger.

Foto: Annette K. Nielsen

Arrangør: Høje-Taastrup Bibliotekerne

Spillested: Taastrup Teater & Musikhus, Kjeld Abells Plads, 2630 Taastrup

Spilledato & tid: Onsdag d. 1. sept. 2021 kl. 19.00 (Baren og dørene til salen åbner kl. 18.00)