Medborgerhuset
Medborgerhuset

Per Kuskner - En hyldest til Lise Nørgaard og "Matador"

23.10.23
I januar 2023 mistede dansk kulturliv én af de største stjerner, da den kendte journalist og forfatter Lise Nørgaard, gik bort. De fleste vil utvivlsomt forbinde hende med den populære tv-serie "Matador", der har en helt særlig plads i danskernes hjerter.

I år er det 45 år siden, at tv-serien Matador blev vist for første gang, og derfor kan I nu få et indblik i Lise Nørgaards udødelige klassiker, som er baseret på bogen "Matador, mennesker, myter & minder".

Glæd jer til et mindeværdigt og underholdende foredrag, hvor Per Kuskner fortæller om tilblivelsen af tv-serien og universet i Korsbæk med dets mange personligheder. Få svar på nogle af de spørgsmål, som ellers er svært tilgængelige. Hvem skulle egentlig oprindeligt have spillet rollerne? Hvordan så skuespillerne selv på deres pågældende karakter? Havde deres medvirken i serien en effekt på deres senere karriere, og hvordan forløb en dag på settet? De mange sjove anekdoter og informationer bliver belyst med en masse billeder, der stammer fra dengang Matador blev til.

Per Kuskner er forfatter og journalist, har været redaktør hos SE og HØR, Fyens Stiftstidende og Morgenposten, og har været korrespondent i Hollywood. Kuskner er desuden forfatter til flere bøger.

Per Kuskner havde et mangeårigt venskab med Lise Nørgaard. Lise var kilde og sparringspartner til hans bøger, og de mødtes privat flere gange, hvor kultur og tv ofte blev diskuteret. Så kom med til en kærlig hyldest til Lise Nørgaard, krydret med sjove fortællinger og personlige anekdoter.