50 Kr
Foredrag & debat

Krimisalon v. Peer Kaae: Højbjergmordet

30.09.19
Kom med til tre spændende krimisaloner på Hedehusene Bibliotek i løbet af efteråret. True-crime-bestsellerforfatteren Peer Kaae kommer og fortæller om tre af Danmarkshistoriens mest uhyggelige kriminalsager.

Højbjergmordet

Det uopklarede drab på Marie Lock-Hansen er Danmarkshistoriens største kriminalsag og en af de mest myteomspundne.

Hvem kom ind ad døren om formiddagen 10. november 1967 og skød Marie Lock-Hansen ned med koldt blod?

Peer Kaae går bag om alle teorierne, som florerede gennem 50 år. Med hjælp fra politiets sagsakter portrætterer han ægteparret på Hestehavevej, deres upåfaldende tilværelse – og alle hemmelighederne bag den småborgerlige facade. Han rekonstruerer tiden omkring drabet minut for minut og følger sporene bagud, til de dunkle punkter i hr. og fru Lock-Hansens samliv.

Baseret på research og interviews med de tilbageværende vidner i sagen, lægger Peer Kaae brikkerne på ny og tegner et aldrig tidligere set billede af mordet og morderen.

Laves i samarbejde med AOF Vestegnen