50 Kr
Foredrag & debat

Krimisalon v. Peer Kaae: Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej // UDSOLGT

22.10.19
Kom med til tre spændende krimisaloner på Hedehusene Bibliotek i løbet af efteråret (30. sept., 22. okt. og 5. nov.). True-crime-bestsellerforfatteren Peer Kaae kommer og fortæller om tre af Danmarkshistoriens mest uhyggelige kriminalsager.

Dobbeltmordet på Peter Bangs vej

Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej er en efterforskningsrejse gennem Danmarkshistoriens mest spektakulære drabssag. Det er en rejse, som forfølger alle sporene, både blandt modstandsbevægelsens mænd og i det myrdede ægtepar Jacobsens omgangskreds. Fortællingen vrimler med mistænkte og motiver, men kun én morder – som gik fri. Peer Kaae har som en af de første fået eksklusiv adgang til Landsarkivets enorme samling af hemmeligstemplet materiale fra sagen, og bygger sin historie på tekniske spor, vidneforklaringer og politirapporter, som ikke tidligere har været tilgængelige. Hændelserne på morddagen dokumenteres minutiøst, og sporene følges ud i den tåge af rygter og konspirationsteorier, som florerede efterfølgende. Peer Kaae fortæller hele historien om den omfattende private efterforskning, der tog over 20 år.

Laves i samarbejde med AOF Vestegnen