Camilla Mehlsen

Hvordan klæder vi vores børn på med digital dannelse?

02.05.18
Nutidens børn er den første generation, der vokser op med smart teknologi i sandkassen, skolen og soveværelset. Men hvad kendetegner generationen, der er født ind i en digital tid? Hvad vil det sige at vokse op i dag? Og hvordan klæder vi de unge på til at begå sig digitalt? Det kan du blive klogere på, når forfatter og ekspert i børn og digitale medier, Camilla Mehlsen, kigger forbi biblioteket.

Billeddeling, digital mobning, hate speech. Den digitale udvikling aktualiserer behovet for dannelse - digital dannelse. Danske børn er muligvis den mest digitale generation i verden, men det gør dem ikke til verdensmestre i, hvordan man opfører sig online. Børn har brug for hjælp fra deres forældre og andre voksne, der tager dem i hånden og støtter dem.

I foredraget giver Camilla Mehlsen et spændende indblik i det digitale liv og kommer med gode råd til digital dannelse.

Foredraget er gratis og er arrangeret i samarbejde med AOF Vestegnen, FOF Københavns Omegn og Taastrup Bibliotek.