Nepal

Foredrag & debat

Høje-Taastrup Rejseklub: Turen går til Nepal

26.08.19
Denne gang vil Peter Malling fortælle om Nepal. Han har arbejdet og rejst i landet, taler sproget og kender kulturen rigtig godt. For 25 år siden, da Peter første gang kom til Nepal som udsendt gennem Mellemfolkeligt Samvirke, havde landet netop fået demokrati, troen på fremtiden var stor og pengene strømmede ind fra donorlande, inklusive Danmark. Siden har Nepal været igennem konflikter og naturkatastrofer. Peter besøgte landet igen i 2015, hvor han bl.a. var på trekking tur sammen med sin familie. Selvom landet havde været igennem meget, var det stadig et smukt land og en smilende befolkning, der mødte ham.

Peter Malling vil fortælle om sine år i Nepal, hvor han som ung mand entusiastisk arbejdede sammen med nepaleserne om at opbygge et moderne demokrati og skabe udvikling. Han vil også fortælle om turen til landet for 4 år siden. Du vil høre om nepalesisk kultur og lære nogle nepalesiske fraser. Måske lærer du ovenikøbet, hvordan man spiser med fingrene.

Du behøver ikke tilmelde dig - bare mød op.