Elblag kanalen

For alle

Høje-Taastrup Rejseklub: En usædvanlig sejltur – Elblag kanalen

15.10.18
Kom verden rundt med Høje-Taastrup Rejseklub. Denne gang går turen til Elbląg-kanalen, der blev bygget i årene 1848–1872. Kanalen skulle skabe en vandvej til Østersøen og give mulighed for at fragte korn og tømmer fra Masurien til Elbląg og havne ved Wisła-floden.

Elblag-kanlen er et komplet kanalsystem med sidegrene, floder og søer, to sluseporte og fem slæbesteder. Elbląg-Ostródakanalen regnes for at være et unikt hydro-teknologisk værk med stor historisk værdi. Det største stykke kanal, mellem Elbląg og Ostróda, er på omkring 82 km., og hele ruten er på 212 km, når man tæller alle kanalsektioner med.
I området omkring kanalen er der et rigt dyreliv med naturparker og fuglereservater - ja, faktisk finder man over halvdelen af Polens fuglearter lige her på egnen.
Aftenens oplægsholder er Malgorzata Cholub.

Der kræves ikke billet - du møder bare op.