"Fyraftensforedrag og naturvandring: Kvinden fra Nærheden" er en del af temaet VORES NATUR

For alle

Fyraftensforedrag og naturvandring m. Linda Boye: Kvinden fra Nærheden

01.09.20
Under udgravningen til Nærheden opdagede Kroppedal Museum resterne af en lille familiegravplads, hvor der bl.a. lå en ung kvinde på ca. 20 år. Hendes rekonstruerede ansigt, som er udstillet på Hedehusene Bibliotek, sætter billede på kvinden.

Men hvad var det for et liv, hun levede, lige her for 1.800 år siden? Hvilket hus boede hun i? Og hvad ved vi om hendes levevis?

Først hører vi Linda Boye fortælle, derefter slutter vi af med en vandretur til den nuværende mose, hvor Sejlbjergkvinden har stået for mange år siden og kigget på den selvsamme sø.