Medborgerhuset
Køb billet(ter)

City Matters - En Kunstnerisk Vandring i Byens Natur

17.09.22
Under Vestegnens Kulturuge kan du med City Matters komme i kontakt med byens stof: asfalt, sten og beton. Et indblik i byens geologiske krop og koreografi over tid. Vi mødes på Medborgerhuset i Taastrup og slutter backstage i Taastrup Teater & Musikhus.

En ekspedition i selskab med det andet-end-menneskelige. Et blik og et øre på hvordan vi mennesker er viklet ind i en større organisme.

Du følger en guide som del af en gruppe, mens en symfoni af viden, opgaver og spørgsmål leder dig ind byens rum gennem hovedtelefonerne. Komponerede lydlandskaber og skulpturelle danse-tableauer relaterer til byens stof og åbner fladerne op.

Tora Balslev er danser samt scene- og performancekunstner. I værket animerer hun råstoffer gennem bevægelse, og skaber en oplevelse af byggematerialerne som noget levende.

Maiken Bauer er lydkunstner og kemiker. Gennem feltoptagelser og oversættelser af molekylevibrationer udforsker hun i værket hvordan vores sanser resonerer med og på omgivelserne, og byens materialitet.

www.dailyfiction.dk

PRAKTISK
Forestillingen er for voksne og unge fra 16 år.

Varighed ca. 75 min. plus efterfølgende artist talk, i backstage på Taastrup Teater & Musikhus.

Kom i praktisk tøj og fodtøj der passer til. Vi slutter et andet sted i byen end vi starter, så det du tager med, skal du bære med dig undervejs.

Forestillingen egner sig desværre ikke for gangbesværede.

Billetpris: 50 kr. inkl gebyr.

Prisen inkluderer artist talk, et glas bobler samt snacks backstage på Taastrup Teater & Musikhus.

KREDITERING
Koncept, koreograf, tekst og performer: Tora Balslev

Lydkoncept, komposition, tekst og stemme: Maiken Vibe Bauer

Dramaturg: Betina Birkjær

Koreografisk konsulent: Antoinette Helbing

Video trailer: Jan Vesala

Foto: Jan Vesala, Stine Fløe Dalby, Karsten Piper

Lydteknik og afvikling/guide: Asta Paludan

Tekstilformgivning: Katrine Pedersen

Dragt konsulent: Lise Klitten

Administration: Projektcentret Dansehallerne

Produktion: Daily Fiction

City Matters er udviklet i samarbejde med PASSAGE Festival, Metropolis - Københavns

Internationale Teater, Geocenter Møns Klint og Dansk Natursten A/S.

Byvandringen er støttet af William Demant Fonden, Wilhelm Hansen Fonden, Nordea-Fonden, Dansk Artistforbund og Statens Kunstfond.