250 Kr
Køb billet(ter)

Thomas Vinterberg - Hans Liv Med Film

02.10.21
En eksklusiv aften med den Oscar nominerede filminstruktør Thomas Vinterberg, hvor han fortæller om den kæmpestore succes med filmen ”Druk”, der har vundet et hav af filmpriser både herhjemme og i udlandet.

I en samtale med forfatter og filmanmelder Jacob Wendt Jensen, får vi også historien om gennembruddet med ”Festen” og resten af karrieren, hvor film som ”Jagten” og ”Submarino” også tages op. Kort sagt en aften i filmens tegn. Om hvad vi har set på lærredet, og hvad der er foregået bag kulisserne.

Thomas Vinterberg har lavet film i både ind- og udland, og han har oplevet både at blive badet i succes og rejse verden rundt med sine film. Men også noget der har lignet fiasko og skuffelser og hans liv udenfor filmen har sat dybe spor i filmene.

Der bliver naturligvis mulighed for spørgsmål fra salen.

”Druk” er set af godt og vel 800.000 danskere.
Filmen har modtaget en række priser. Blandt andet: Årets danske spillefilm ved Robertprisuddelingen i 2021 og ved European Film Awards i Berlin opnåede Druk fire priser.

Arrangør: AOF Vestegnen

Spillested: Taastrup Teater & Musikhus, Kjeld Abells Plads, 2630 Taastrup

Spilledato & tid: Lørdag 2. okt. 2021 kl. 19.00 (Baren og dørene til salen åbner kl. 18.00)

Billetpris: 250 kr. (inkl. gebyr)