Dokumentarfilmklubben

Film

Dokumentarfilmklubben: Carl-Henning Pedersen "Mellem himmel og jord – der hvor stjernerne bor"

01.11.18
Kom og del dine filmoplevelser med andre filmelskere. Denne gang ser vi filmen ’Mellem himmel og jord – der hvor stjernerne bor’, hvor kunstner, Carl-Henning Pedersen, fortæller om sit liv.

Som barn ville Carl-Henning Pedersen være komponist. Men da han på Den Internationale Højskole møder sin fremtidige kone, maleren Else Alfelt, bliver planerne ændret. Carl-Henning Pedersen bliver medlem af COBRA-gruppen og dyrker spontaniteten og den fri fantasi i en række lysende malerier med fuglene, hestene, havet og stjernerne som gennemgående motiver.

I denne dokumentarfilm fortæller Carl-Henning Pedersen sin livshistorie, og vi følger hans arbejde i atelieret på Frederiksberg og i hans hjem i Bourgogne i Frankrig.

Dokumentarfilmklubben mødes den første torsdag i hver måned kl. 16.30 - 18.30 på Taastrup Bibliotek. Vi viser film fra Filmstriben, som du også kan streame hjemme i sofaen, og taler om filmen.

Du behøver ikke at melde dig til - bare mød op.