"Da tigeren kom til te" er en del af Vestegnens Kulturuge

Medborgerhuset
For børn
Køb billet(ter)
Børn

Buster Filmfestival: Da tigeren kom til te (fra 3 år)

09.09.20
Buster Film Festival er Skandinaviens Største børnefilmfestival, og nu kommer den til Medborgerhuset med filmatiseringen af børnebogsklassikeren, "Da tigeren kom til te", der er nomineret til BUSTERS BØRNEPRIS 2020.

“Engang for længe længe siden var der en lille pige, der hed Sophie. Hun sad i køkkenet og drak te med sin mor, men pludselig ringede det på døren…” Sådan starter Judith Kerrs klassiske børnebog om pigen Sophie, som i 1960'erne (før børnehaver og vuggestuer) går hjemme med sin mor i familiens hjem i et lille hus i England. Og det er hverken mælkemanden, buddet ovre fra købmanden eller Sophies far, der ringer på døren. Det er en tiger. Og han er meget sulten.

Nu har det London baserede filmselskab Lupus Film lavet en film ud af børnebogsklassikeren, og det er der kommet en legende musikalsk håndanimeret film ud af, der fortæller historien om, hvordan en kedelig regnvejrsdag kan blive til et eventyr.

At se en film sammen med BUSTER er meget mere end film. Til hver filmvisning er der et live-arrangement på ca. 15 min., og i denne gang skal vi høre en helt ny sang skrevet specielt til BUSTER af manden bag musikken til “Bamses Billedbog, Jan Rørdam. Vi skal danse og bevæge os til musikken i en sjov koreografi mellem stolerækkerne, inden filmvisningen begynder.

Når I går hjem, får I en fin tegning med, som I kan farvelægge og bruge til at tale sammen om oplevelsen.

Om Buster
Buster Film Festival er Skandinaviens Største børnefilmfestival. Festivalen er organiseret under Copenhagen Film Festival. 35.000 børn, lærere og familier deltager i festivalen hvert år. På Festivalen vises hvert år ca. 100+ film, spil, og tv -serier.
Festivalens mål er at bringe kvalitetsfilm og medieindhold frem til de yngste brugere. Buster henvender til målgruppen 3-16 år.