Børne- og Kulturhuset
Taastrupgaardsvej 75
For børn
Børn

Beatbox Sensation (Fra 7 år)

09.09.23
I "Beatbox Sensation" møder publikum to beatboxere i en dialog, som spejles/tolkes af dansere, der visualiserer det musikerne "fortæller" hinanden. Danserne præsenterer musikken for publikum. De anvender musikken som en oplevelse og lader den være inspiration til bevægelser.

Danserne sætter dansestile sammen med et musikalsk udtryk; Lyrical til live sang hvor musikken skabes på en loopstation og breakdance for at knytte hiphoppens historie sammen, som også er grunden til begrebet breakbeats. Der anvendes også house, moderne dans, locking & popping for at formidle musikken og følelsen som skabes i danserne.

Indenfor beatboxen ́s verden eksisterer begrebet ”fantasy battle” som er en sjov/venlig battle mellem beatboxerne. I dansens verden kaldes det en ”friendly battle”, hvor danserne battler mod hinanden med et glimt i øjet. I Beatbox Sensation kommer disse former for battles til udtryk på tværs af genrerne og publikum kommer til at opleve, hvordan artisterne på en eksperimenterende og integrerende måde kan battle med og mod hinanden.

Teaterkoncerten vil blive afsluttet på en festlig måde sammen med publikum og hele oplevelsen følges af en Q/A.

Om Freestyle Phanatix

Freestyle Phanatix er et skandinavisk turnerende breakdance-kompagni, der har gennemlevet hiphop’ens fire årtier og på egen krop erfaret genrens kolossale udvikling. Vi udfordrer hiphop’ens potentiale i form af shows, battle, scenekunst, men udvikler også workshops og engagerer os ivrigt i Community Projekter. Truppen er stolte repræsentanter af eliten inden for dansk og international breakdance, som fx landets eneste dobbelt Danmarksmester i Break. Freestyle Phanatix er ikke blot en dansetrup, vi er en familie, hvilket gennemsyrer vores arbejde kombineret med budskabet om åbenhed, sammenhold samt evnen til at se dybere end hudfarve og baggrund.